KAP
Název projektu:
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje (KAP)
Reg. č. rpojektu: | CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000502 |
Zajištění programu: | Vytvoření platformy distančního vzdělávání v oblasti ICT |
Datum zahájení: | 12. 4. 2021 |
Předpokládané datum ukončení: | 5. 5. 2021 |
—– | —— |
V rámci projektu Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje (KAP) reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_002/0000502 se vytváří platforma pro distanční vzdělávání. Vzhledem ke koronavirové situaci vznikla okamžitá potřeba využívání ICT ve školách a v rodinách dětí základních a středních škol. Ne v každé škole byli pedagogové na tuto situaci připraveni. Na základě zjištěných nedostatků ve vzdělání pedagogů v oblasti ICT a multimediální výuky vznikla tato platforma. Platformu zastřešuje ve Středočeském kraji Gymnázium J. S. Machara Brandýs nad Labem, které je připraveno v rámci aktivit nabízet proškolení pedagogů v oblasti ICT.
Platforma obsahuje 2 tématické bloky:
- Distanční vzdělávání - oblast ICT
- Distanční vzdělávání – oblast multimediální výuka
Každý tématický blok je rozdělen do vzdělávacích celků v rozsahu 4 hodin v případě proškolení on line formou. Celkem je v každém tématickém bloku nastaveno školení na 20 hodin, kterými musí školený pedagog projít. Aktivita je určena pro pedagogy středních a základních škol ve Středočeském kraji.
Platforma pro distanční vzdělávání v oblasti ICT - aneb podpora digitální gramotnosti napříč předměty (sdílení zkušeností a nápadů – získání nových dovedností – podpora pro výuku dle změn RVP ZV)
5 setkání – každé v délce 4 hodiny – celkem 20 hodin
Struktura aktivit pro distanční vzdělávání - oblast ICT:
1. Google Workspace (G Suite) nebo MS Office 365 (dle zaměření účastníků)
- práce ve sdíleném prostředí, dokumenty, tabulky, videohovory, testy…
- práce v textových procesorech - G Dokumenty, MS Word (Office 365)
- práce v tabulkových procesorech - G Tabulky, MS Excel (Office 365)
- sdílené prostředí pro výuku - G Classroom, G Meet, G Formuláře, MS Teams
- sdílená úložiště G Disk, MS OneDrive
- sdílení zkušeností pedagogů v oblasti distančního vzdělávání v ZŠ a SŠ
2. ICT NAPŘÍČ PŘEDMĚTY - aplikace, fotografie, videa, soutěže, projekty, další vzdělávání
- tvorba krátkých výukových videí, animací, pořízení a úprava vlastních fotografií…
- aplikace užitečné v ostatních předmětech - MAT, ČJ, cizí jazyky, FYZ, ZEM, BIO, CHE, VV, HV…
- tipy na žákovské soutěže, projekty
- tipy na další vzdělávání pedagogů
- sdílení zkušeností pedagogů v oblasti distančního vzdělávání v ZŠ a SŠ
3. KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST
hesla, ochrana osobních údajů, digitální stopa, kreditní karty, online prostředí…
- bezpečné chování v elektronickém světě aneb co by každý měl znát
- hesla, ochrana osobních údajů, zabezpečení účtů, digitální stopa, kreditní karty, platební brány…
- prostor pro diskusi a dotazy
algoritmus jako jakýkoli postup, recept
- algoritmické hry bez počítače
- využití algoritmického myšlení v ostatních předmětech
- sdílení zkušeností pedagogů v ZŠ a SŠ, diskuze
4. ROBOTICKÉ POMŮCKY - 3D tisk, využití robotických pomůcek ve výuce
- využití 3D tisku k tvorbě výukových pomůcek a žákovské tvorbě
- seznámení se systémem Micro:bit a ESP32 (základ pro jednoduché robůtky)
- jednoduché hrátky s robůtky
- využití jednoduchých robůtků ve výuce ostatních předmětů
- sdílení zkušeností pedagogů v ZŠ a SŠ, diskuze
5. EXKURZE VE FIRMĚ, VZDĚLÁVACÍ NEBO VĚDECKÉ INSTITUCI (v případě prezenční formy)
Vznik platformy pro sdílení zkušeností s distančním vzděláváním - termín a náplň budou upraveny dle aktuální situace
TERMÍNY AKTIVIT – platfoma distanční ICT – v čase 14:00 - 18:00 hod:
1. skupina - pomalejší postup: | 12. 4. | 19. 4. | 26. 4. | 3. 5. 2021 |
2. skupina - rychlejší postup: | 14. 4. | 21. 4. | 28. 4. | 5. 5. 2021 |
—– | —— | —— | —— | —— |
LEKTOR: Ing. Eva Kospachová, pedagog Gymnázia Brandýs nad Labem
Další odborná témata budou řešena odborníky z oboru kybernetické bezpečnosti.